چین، پیگیر انقلاب انرژی

//چین، پیگیر انقلاب انرژی

چین، پیگیر انقلاب انرژی

چین، پیگیر انقلاب انرژی

به گزارش شانا به نقل از مدیریت امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین به‌تازگی در پکن اعلام کرد که این کشور به حفاظت محیط‌ زیست و ترویج سبک زندگی سبز اولویت خواهد داد و حفاظت از طبیعت بخش مهمی از ساختن یک کشور سوسیالیستی مدرن است.

شی در سخنرانی افتتاحیه کنگره حزب حاکم کمونیست که هر پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود، گفت: چین در ۱۰ سال گذشته پیشرفت‌هایی در مقابله با مشکلات محیط ‌زیستی داشته است و متعهد شد که آلودگی شدید هوا و آب را «به‌طور اساسی از بین ببرد و در عین حال آلودگی خاک را تحت کنترل قرار دهد.

رئیس‌جمهوری چین سال گذشته میلادی متعهد شد که چین، بزرگ‌ترین منبع انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان تا سال ۲۰۶۰ پس از به حداکثر رساندن انتشار خود تا پایان این دهه (۲۰۳۰) به خالص انتشار صفر کربن دست یابد. وی به نمایندگان حزب حاکم چین گفت که اقدام‌ها برای دستیابی به اهداف اوج انتشار کربن و خالص انتشار صفر به‌طور پیوسته و مطابق و متناسب با منابع انرژی این کشور پیگیری و اجرا خواهد شد.

شی در تشریح راهبردها و برنامه‌های دولت خود برای پیشبرد اهداف اقلیمی یادشده گفت: چین از توسعه صنایع کم‌کربن حمایت خواهد کرد، «انقلاب انرژی» را دنبال و یک نظام انرژی جدید ایجاد می‌کند و در عین حال به ترویج «استفاده پاک و کارآمد از زغال‌سنگ» ادامه خواهد داد.

2023-05-14T22:04:04+04:30